3 Aralık 2009 Perşembe

Gurbet ellere gitmek isteyen diş hekimi adaylarına

Evet sevgili diş kardeşlerim, yaz için okul arama çalışmalarıma başladım. Dedim ki dil okuluna gitmeyeyim, diş okuluna gideyim, hem dilime hem işime yarasın. Bu yüzden bazı forumlara girdim aradım taradım. Böyle bir site var mesela, dental & medical school'lara gidiyorsun yazın. Ama araştırdım ve orada aldığın dersi bizim okulda saymadıklarını öğrendim ne yazık ki.

Bir başka icraatim de şu siteyi bulmak oldu. Başlık ilgimi çekti çünkü ABD'deki bir sürü diş hekimliği fakültesinin bir sürü özelliği yazıyor. UCLA, Harvard deyip yanılmayın, onlar da insan, onlar da notları fotokopi çekiyorlarmış, hasta yarışına giriyorlarmış. Bir de 2.sınıftan itibaren yaz tatilleri çok az oluyormuş galiba. E bizde en azından 4.sınıfta oluyor öyle şeyler, ya da 3.

Bir de Vagan diye 2.sınıf bir Amerikalı diş hekimliği öğrencisinin blogunu buldum. O da burada. Blogunun adresi Manic Molar*, şahsen bende "İngilizce espriyi anladığını belli etmemek için komik olmasa da gülen insan"da yarattığı duygunun aynısını yarattı, beğendim o yüzden, "molar ne demek biliyorum" hesabı.
*Kimyadaki molar zannetmeyin, büyük azı dişi.

Bir şey daha öğrendim ki, benden yurtdışında çalışmak isteyen diş hekimi adaylarına gelsin: ABD bizim mezun olduğumuz okulu okuldan saymıyormuş. Bazı eyaletlerde Dental Assistant olarak çalışabiliyormuşsun sadece. Yani yardımcı. Orada 6 aylık 1 senelik kurslara katılıp sertifika alman gerekliymiş diş hekimliği için. Tabi bir de çalışma izni falan var, zor iş. Neyse zaten ülkemizde de yeterince DMFT (çürük çarık bozuk kopuk diş / decayed, missing, filled teeth) var, aç değiliz açıkta değiliz şükür. Bugünlük bu kadar. 3 Aralık Engelliler Günü'nüz kutlu olsun.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...