5 Aralık 2009 Cumartesi

Bir İngiliz Çıtırı: Lily Allen

İngilizler'e karşı bir sempatim var. Küçük yaşta Harry Potter ile başladı bu sempatim. Aksanlarının fonetiğini duydukça hoşuma gitti. Pink Floyd dedin mi akan sular durdu zaten. Muse, Coldplay, Radiohead falan da hep buradan çıkma.



Daha önce lisedeki sınıfımda bilgisayardan yükselen sesini duyduğum bu kızı tek başıma oturup hiç dinlememiştim. Ta ki bu şarkıyı görene dek. Keane'in Everybody's Changing'ini söylüyor. Everibadi değil, everibodi şeklinde hem de. Dünden beri 50 kez dinlemişimdir, çok hoş bir sesle yumuşak ritmlerle sürüp giden bitmesini istemediğim bi şarkı bu. Brit pop işte.

Aslında benim gördüğüm kadarıyla, rock/alternatif müzik dinleyen insanlar, başka tür müzik dinlemeyi pek yediremiyorlar kendilerine. Demek istediğim jazz, klasik falan değil, pop, hiphop gibi şeyler. Nitekim Youtube'da bu kızcağızın bir videosunun yorumlarında bi rockçı abimiz şey diye yazmış: "Bu şarkıyı çok seviyorum ama kimsenin beni bu şarkıyı dinlerken görmesini istemiyorum, bu yüzden tek başımayken dinliyorum." Çünkü ben de dahil birçok kişi insanları müzik türlerine göre ayırmayı pek seviyor. Beni bu konuda yanıltan birkaç kişiden sonra, artık Bengü veya 'Serdar'(sevdiğin ünlüye ismiyle hitap etme dürtüsünü, geçen gün Ersin Karabulut'a Ersin diyerek ben de yaşadım.) dinleyen insanlara hemen yaftayı yapıştırmıyorum.

Bugün komplekslerimi aşmak, "ben de Lily Allen dinliyorum" diyebilmek, size şirin bir şarkı önerebilmek, yeni yüklediğim Youtube Downloader'ı denemek ve sayfaya video koyabiliyor muyuz görmek adına, bunu sizlerle paylaşıyorum.

7 ay sonra Cambridge'den bildirebilmek dileğiyle.

2 yorum:

aytacduzgen dedi ki...

..size şirin bir şarkı önerebilmek .. saolasııııın , şarkının orjinali severim lakin bu ayrı bi hoş olmuş

aytacduzgen dedi ki...

anlatım bozukluğu yapmışım yeni farkettim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...