5 Ağustos 2011 Cuma

Oje Çılgınlığı


Merhaba! Bugünlerde beni bir oje merakı aldı ki sormayın gitsin. Eskiden sahip olduğum yaklaşık 10 tane ojenin hepsi koyu lacivert, siyah, koyu bordo, füme gibi renklerde olduğu için, ne renk sürdüğüm pek anlaşılmıyordu. Bir tek küçükken sahip olduğum mor lazımlıkla başlayıp bugüne dek gelen mor renk sevgim sayesinde sahip olduğum bir iki ton mor renk ile farklılık yakalardım.

Yazın başından itibaren oje bloglarını takip etmeye başlamamla, her dışarı çıktığımda bir iki tane oje alır oldum. Orada gördüğüm fikirler ve yaşım büyüdükçe geride kalan "rock müzik dinlediğimi koyu renk giyerek belli etmeliyim" kafası ile yeni renkler, farklı şeyler denemeye başladım. Bugün sizlerle bu ojeleri ve nasıl yaptığımı anlatacağım. (Beyler kusura bakmayın, bugüne dek hep genele hitap eden şeyler yazdım ama bu yazıyı yazmayı çok istedim).



Öncelikle size gözümün nuru, biricik penguenlerimle ilgili manikürümü göstereceğim. Bunu yabancı bir kızın oje blogunda görmüştüm. Kız her tırnağına farklı renkte penguenler yapmıştı ama ben penguenlerin siyah postuna ihanet edemezdim. Önce Claire's'ten aldığım mat siyah ojeleri sürdüm. Sonra french'te kullanılan rakı beyazı ojeyle penguenin gövdesini yaptım. Toplu iğne ucu (ben ataş kullandım) ile siyah iki göz, turuncu ojeyle gaga ve ayakları yaptım. Hatta farklı bir renkle papyon da yapabilirsiniz. Ojelerin mat olması bence çok değişik ve güzel görünüyor. Dokusu da çok farklı ve parlak ojelere nazaran daha dayanıklı.




İkinci olarak geçen hafta sürdüğüm ojeleri göstereyim. Aslında bu yeşil ojeyi alırken böyle sedefli, acayip parlak bir şey olacağını düşünmemiştim. Ancak öyleymiş. Üstümdeki tişört de yeşilli morlu olunca, Zeynep (kardeşim) bu ojeleri böyle sürmemi önerdi. Biraz tereddütle de olsa, küçük bi çılgınlık yapıp sürdüm. Irish coffee'nin üstündeki bu kivi granülleriyle de güzel bi ikili oldular. Bu ojeleri kimi çok beğendi, kimi hiç beğenmedi. Bence en azından çarpıcı bir görüntü oluşturdu ve birkaç gün böyle dolaşmak hoşuma gitti.




Üçüncü ve son manikürüm ise "Newspaper nails" dediklerinden. Yani gazete tırnaklar. Gerçi benimki biraz "Kitap tırnak" oldu. Tırnaklarımın üzerine çevirdiğim kitabın satırlarını bastım. Hem anlamlı, hem güzel görünümlü tırnaklarım bence bu üçü arasından en ilginç olanı. Bunu da bir blogda gördüm ve çok hoşuma gitti. Görenler 'bunlar yapışkan mı, nereden aldın' diyor ancak bunlar bildiğiniz kağıt üzerine basılmış harfler. Nasıl yapılacağına geçecek olursak:

1. Önce tırnaklarımıza koruyucu bir base coat sürüyoruz. Ben şimdiye kadar şeffaf oje sürüyordum ancak sürekli oje sürmeye başlayınca tırnaklarım kurudu. Bunun üzerine ben de Golden Rose'un nemlendirici ve koruyucu bir ürününü aldım, onu sürüyorum. Tabi bu aşamayı atlayabilirsiniz de.

2. Gazete, ya da kitap sayfalarının renginde bir oje sürüyoruz. Bu ister açık gri olabilir, ister krem rengi, ister bej, size kalmış. Sürdükten sonra iyice kurumasını bekliyoruz. Ben Flormar'ın kurutucu spreyini aldım, hemen kurutuyor ve parlatıyor.




3. Şimdi sıra, tırnaklarımızın üzerine ne basacağımıza geldi. Tırnakların adı dediğim gibi gazete, internette herkes gazeteden kestiği parçaları kullanıyor. Ancak ben gazeteyle denedim, olmadı. Bunun sebebi sanırım evde vodka olmaması, onun yerine bulduğum kolonyayı kullanmaya kalkmamdı. Merak etmeyin sevgili mümin kardeşlerim, Ramazan ruhuna uygun olarak bu işi halletmenin bir yolu var!! Kolonya işe yaramayınca, youtube'a girip konuyla ilgili videoları izlemeye başladım. Bir kız su kullanmıştı, neden olmasın dedim ve denedim, sonuç mükemmeldi.




Önce çevirdiğim kitabı bastığım kağıtlardan on tane tırnaklarıma uygun boyutta parça kestim. Sonra, bu kağıtlardan bir tanesini aldım, bir iki saniye su dolu kabın içinde bekletip çıkardıktan sonra tırnağıma bastırdım. (Her noktasını iyice tırnağınıza yapıştırdığınızdan emin olun, yoksa harfler eksik çıkıyor.) Yavaşça kağıdı kaldırdım, kağıtta basılı olan harfler tırnağımın üzerine geçmişti.

4. On parmağınızı da yaptıktan sonra -ilk seferinde eksiksiz yazılar çıkarmak çok zor, silip tekrar yapmanız gerekebilir- üzerlerine çıkmaması için cila sürüyorsunuz ve bu tırnaklara kavuşuyorsunuz.




Görenler ya çok çok beğendi, ya da hiç mi hiç beğenmedi. Ama risk almadan güzelliğe ulaşmak zor kızlar, ne yapalım. Umarım beğenirsiniz, uygularsınız bu fikirleri. Zira annem ve teyzem hiçbirini beğenmedi. Yalnız bu ojeler beni bırakana kadar ben onları bırakmam, çünkü uğraştırdılar baya.

Kendinize iyi bakın, öyle girip kaçmayın, yorum bırakın olur mu? Görüşürüz.

9 yorum:

çay dedi ki...

Şuan bende de gazeteli tırnaklardan var ama seninkiler kadar başarılı değil. Ben de suyla yaptım ama biraz sabırsız davrandım galiba. Bi de nasıl olsa harfler ters çıkıyo diye bi ramazan haberinden aldım harfleri, paris'te iftar gibi bişeydi. Neyse seninkiler baya tatlı olmuş bence.görüşürüz.
Damla(aka bikaç yazı önceki "kader ortağı adsız")

jules dedi ki...

aa damla selam. bi dahakine printer'dan çıkmış kağıtlarla yaparsan daha başarılı olursun bence. Ben de coffee, hungry gibi kelimeleri denk getirmeye çalıştım ama onun yerine "morass" ve "mud" kelimelerini elde ettim.
görüşmek üzere

pınar dedi ki...

biz de kardeşimle blog yazını okur okumaz hemen gazete tırnaklardan yapmaya başladık.ben kağıtları batırdığımız suyun içine bi kaç damla aseton damlattım o zaman tüm yazılar eksiksiz cıktı vee zemin oje olarak daa frenchin son katı için kullandığım ojeyi kullandım,sonuçta böyle bişi oldu:)
http://imageshack.us/photo/my-images/35/ggggguw.jpg/

jules dedi ki...

Aa çook güzel olmuş ya. Valla aseton çok iyi fikirmiş, bi dahakine ben de yapıcam. Ojenin rengi de güzel olmuş tontişler çok nayssınız.

calcifer dedi ki...

canım ya süper olmuşlar. ben en çok mat ojeyi claire's ten bulabileceğimi öğrendiğime sevindim, penguenler sende bir ayrı güzel =)) gazete tırnaklarsa sanat eseri olmuş teşekkür ederiz =)
bu arada pastel yaz için çok güzel renkler çıkarmış, çok canlı ama cırt değiller. yeşil, turkuaz,pembe ve turuncu tonları çok başarılı ;)

Oje Delisi (: dedi ki...

Çok hoş olmuş gazete baskılı olanlar (: bayıldım!

jules dedi ki...

Oje konusunda master yapmis birinden bunu duymak ne guzel:) begendgne sevindim canim

Nazcm sana da tesekkur ederim ama pastelin fircasini hic sevmiyorum bi de pek gormuyorum ama bulursam deneyecegmm

Signora Dotty dedi ki...

ben de denemiştim ama gagzete basısı yapmıştım :) bir dahaki sefere printer baskısı deneyeceği teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

Heyyy ! Cok guzel olmuslaar sende bole renkli seyler gormek degisik :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...