16 Ocak 2010 Cumartesi

Yalan Dolan


Diş Hekimliği Bölümü'nün 1. sınıf 1. dönemi bitti. Ve benim bu 5 ayda bu bölümde öğrendiklerim arasında işime en çok yarayan şey, düzenbazlık oldu.

1. sınıfın ilk döneminde, liseden de bildiğiniz, tanıdık dersler var; Tarih, Türkçe, Fizik, Bilgisayar gibi. Biyoistatistik, Koruyucu Hekimlik gibi "doktor dersleri" ve bir de Diş Morfolojisi ve Manipülasyon var, ki bu dersin ilk bölümünde dişlerin sağını solunu öğreniyor, ikinci bölümünde ise el becerinizi geliştiriyorsunuz. Morfoloji&Manipülasyon dersleri Pazartesi önce 2 saat teorik, sonra 5-6 saat laboratuvar, yani "preklinik"te veriliyor.

İlk hafta, bize beyaz alçıdan küp yaptırdılar. Hayır, kalıba falan dökmedik, elimizde alçı bıçağı ve spatulaya benzer bol kaşığı ile alçıya şekil vererek 3x3x3 cm'lik bir küp yapmaya çalıştık. Sonra eve de ödev verdiler, bir tane küp. Küp için o kadar çok uğraştım ki, 1 kilo alçı boşa gitti. Sonunda da eğri büğrü bir şey çıktı ortaya. Sordum diğer arkadaşlarım evde sabundan kalıp yapmışlar, alçıyı içine döküp kurumasını beklemişler ve benimkinden çok daha mükemmel ve zahmetsiz olmuş. Tabi aldıkları puan da benden yüksekti.

Sonraki hafta, bize beyaz alçıdan serbest çalışma ödevi verdiler. Evdeki plastik oyuncaklara, kurabiye kalıplarına falan dökmeyi üçkağıtçılık olarak düşünüp, ellerimle bir yatak yaptım alçıdan, ki ne olduğunu görenler anlamadı, aldığım puan ise 40'tı. Sınıfta benim kadar düşük puan alan azdır o ödevden. Çünkü herkes her kolu eşit mükemmel yıldızlara, evlere sahipti ve "bunu kalıpla mı yaptın?" sorusunu sana karşı "evet", asistana karşı "hayır" diye cevaplıyorlardı.

Yani sonuçta anladım ki, benim dürüstlük olarak nitelendirdiğim şey meğer enayilikmiş. Bundan sonraki ödevlerimde ben de kalıp kullandım, ben de kırılan bir şeyi baştan yapmak yerine japon yapıştırıcısıyla yapıştırdım. Anladım ki eğer böyle yapmazsanız, bu bölüm bitmez. Ayrıca asistanlarla iyi geçinmeniz, onlar ne derse, "tamam hemen yapıyorum" demeniz gerekiyor ki, saçma sapan bir sebepten dolayı sizi küçük düşürmeye çalışmasınlar. Bu işler böyle.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Vallaha çok haklısın bende 1. sınıf öğrencisiyim tek öğrendiğim şey düzenbazlık.Neyi yapmam grekiyosa aljinant ile ölçü alıp kalıp yapıyom kolay oluyo

Adsız dedi ki...

haha aynı fak.de ben şimdi 1. sınıfım. statif istediler. ilkkez bu sefer kalıp kullanmak aklıma geldi. yada belki istemedim. biraz kendimi geliştirmek istiyorum. el becerim de iyi, notlarımda gerek görmedim.

Adsız dedi ki...

ben de iü 1. sınıfım kalıp yapınca çok güzel oluyor asistanlar sınıf verirlermiş ondan elle :( uğraş dur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...