17 Mayıs 2012 Perşembe

2. Kitap Çevirim Basıldı!

Bir gün lisede, servisle eve dönerken babamdan gelen bir telefonla şaşırdım. Normalde babam beni gün içinde pek aramaz. "Alo" dedim "Kızım kitap çevirmek ister misin?" diye cevap verdi karşıdaki ses. Bir anda kafamda yüzlerce soru belirdi. Ancak en temeli olan "NE?" diyebildim sadece. 

Divxplanet ailesinden tanıştığımız, sevgili Neottoman abi o zamanlar Fide Yayıncılık'ta grafikerlik yapıyordu. Bana Çehov'un 16 hikayesinden oluşan bir kitabı yaz ortasına kadar çevirip çeviremeyeceğimi soruyormuş. Elbette büyük bir heyecanla "evet" dedim. Ancak kitap çevirmek öyle dizi, film çevirmek gibi değil. Uzun, yorucu, dikkat gerektiren bir olay. Ben de ilk kitabın tecrübesizliği ile düşe kalka Belalı Misafir'i bitirdim. Şu yazımda bahsetmiştim daha önce.



Bundan 2 sene sonra, İz Yayıncılık'ta editör olan Hamdi Abi'den 2.bir teklif geldi. Ellis Ashmead-Bartlett'ın Türklerin Rumeli'ye Vedası adlı kitabını çevirmemi istiyordu. Yaz tatilinin de yaklaşmasıyla teklife evet dedim ve uykusuz yaz gecelerim başladı. Gündüz geç saate kadar uyuyor, gece en az 4'e kadar çeviri yapıyordum. Ancak yine de zamanım azalınca yarısını çeviremeyeceğimi anladım. Böylece ilk 150 sayfasını benim, son 150 sayfasını da Büşra Yavuz'un çevirdiği bir kitap çıktı ortaya. Redaksiyonu harika, dipnotları bilgilendirici olan bu kitabın baskısı da gayet kaliteli (cümleyi bir daha okudum da, şu an reklamları bitiriyorum, bırakayım okuyucu karar versin). Kitap, 1910lu yılların başlangıcında yaşanan Balkan Harbi'nde savaşı gözlemlemeye gelen ve Türk ordusuna eşlik eden bir İngiliz gazetecinin anılarından oluşuyor. Kitap Türkler'in yaşadığı ağır yenilgiyi, sefaleti anlatıyor. Aynı zamanda o günlerde Türkler'in Avrupalılar'ın gözünde nasıl göründüğünün de bir örneği. Eğer bu konulara ilgiliyseniz ve nasıl çevirdiğimi de merak ediyorsanız, buyurun link: http://www.idefix.com/kitap/gorkem-sengun/urun_liste.asp?kid=186931

Biliyorum bir süredir yazmıyorum. Eskiden üşengeçlikten olurdu ama şimdi meşguliyetten, gerçekten. Görüşmediğimiz bu arada İstanbul Dişhekimleri Odası Öğrenci Kolu başkanı seçildim, Diş İşleri diye bir toplum ağız diş sağlığı projesi yaptım. Bu arada okulumuzda çıkan öğrenci kulüpleri bültenine bir yazı yazdım, hafta sonu onu bloga koymayı düşünüyorum. Artık en az haftada 1 yazacağım, söz. Yeter ya, aa.

1 yorum:

(ç.) dedi ki...

tebrikler!! imza gününüz ne zaman :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...